^
A
A
A

Slávne „mužské“ tablety zhoršujú videnie

 
, Lekársky editor
Posledná kontrola: 22.11.2021
 
Fact-checked
х

Všetok obsah iLive je lekársky kontrolovaný alebo kontrolovaný, aby sa zabezpečila čo najväčšia presnosť faktov.

Máme prísne smernice týkajúce sa získavania zdrojov a len odkaz na seriózne mediálne stránky, akademické výskumné inštitúcie a vždy, keď je to možné, na lekársky partnerské štúdie. Všimnite si, že čísla v zátvorkách ([1], [2] atď.) Sú odkazmi na kliknutia na tieto štúdie.

Ak máte pocit, že niektorý z našich obsahov je nepresný, neaktuálny alebo inak sporný, vyberte ho a stlačte kláves Ctrl + Enter.

11 February 2020, 17:36

Sildenafil, známy ako Viagra, sa používa na zlepšenie erektilnej funkcie u silnejšieho pohlavia. Tento liek je veľmi populárny, čo sa dá vysvetliť jeho účinnosťou a veľmi zriedkavými vedľajšími účinkami. Vedci však spochybnili poslednú výhodu. Najmä oftalmológ z Turecka, Junate Kararslan, uviedol, že u niektorých pacientov Viagra spôsobuje problémy so zrakovými orgánmi. [1]

Kararslan tvrdí, že porušenia spôsobené drogami sťažujú vedenie vozidla a vykonávanie niektorých profesionálnych úloh. Vedci sa domnievajú, že je potrebné hovoriť o takýchto nepríjemných pravdepodobných účinkoch, aby si pacienti boli vedomí možných rizík a prijali včasné opatrenia.

Lekári tvrdia, že zrakové problémy po užití lieku môžu trvať 3 dni.

Málokto vie, že na začiatku bol sildenafil vytvorený ako liek na hypertenziu. Ale potom odborníci všimli, že tento liek má výrazné vazodilatačné vlastnosti a schopnosť držať mužskú erekciu po dlhú dobu . Účinok Viagry trvá v priemere asi päť hodín. Pri použití odporúčaného množstva liekov sa vedľajšie účinky vo forme bolesti hlavy vyskytujú iba v ojedinelých prípadoch.

Čo hovoria vedci o vedľajších účinkoch tejto drogy?

Lekár z Turecka uviedol, že za obdobie svojej praxe sa k nemu už priblížilo 17 pacientov, ktorí vyjadrili sťažnosti týkajúce sa zhoršenia zraku: rozmazané „obrázky“, fotocitlivosť a zmenu vnímania farieb . Napríklad niektoré naznačujú zvýšenie jasu farby, zvýšenie červených a zelených odtieňov na obrázku.

Pri odbere anamnézy lekár zistil, že všetci títo muži užili Viagru pred niekoľkými dňami v dávke približne 100 mg. Poruchy zraku sa detegovali okamžite po nástupe lieku a naďalej sa rušili tri dni. Niektorí pacienti zistili, že je nemožné viesť vozidlo v tomto stave. [2]

Vedci analyzovali situáciu a dospeli k záveru, že tieto porušenia môžu byť výsledkom dlhodobého štiepenia a vylučovania sildenafilu z tela. Keďže muži neužili najmenšiu odporúčanú dávku, jej eliminácia bola trochu oneskorená. Okrem toho, ako odborníci poznamenali, vedľajší príznak môže často narušiť tých, ktorí užili tento liek prvýkrát. [3]

Lekári radia: nemali by ste okamžite piť maximálne odporúčané množstvo lieku: je vhodné začať s liečbou postupne a zvoliť si optimálnu dávku pre seba. A ešte lepšie - najprv sa poraďte so svojím lekárom, ktorý vám predpíše najvhodnejší liečebný režim.

Tento problém je podrobne opísaný vo vedeckej publikácii Frontiers in Neurology .

Translation Disclaimer: The original language of this article is Russian. For the convenience of users of the iLive portal who do not speak Russian, this article has been translated into the current language, but has not yet been verified by a native speaker who has the necessary qualifications for this. In this regard, we warn you that the translation of this article may be incorrect, may contain lexical, syntactic and grammatical errors.

You are reporting a typo in the following text:
Simply click the "Send typo report" button to complete the report. You can also include a comment.